Sunday, 8 December 2013

Sahabat Sejati

assalamualaikum ...

hari nie yuni lebih meminati untuk membuat coretan tentang sahabat :)

ku biar kalam berbicara
menghuraikan maksudnya di jiwa
agar mudahku mengerti segala yang terjadi sudah suratan Ilahi

ku biarkan pena menulis 
menghuraikan hasrat di hati 
moga terubat segala keresahan di jiwa 
tak pernah ku ingini 

aku telah pun sedaya tak melukai hati mu
mungkin sudah suratan hidup ku
kasih yang lama terjalin berderaikan bagaikan kaca
oh teman maafkan lah diriku ..

oh Tuhan tunjukkan ku jalan 
untuk ku menempuhi dugaan ini
teman maafkan jika ku melukai mu
moga iktan ukhwah yang dibina keakhirnya

ak tidakkan berdaya 
menahan hibanya rasa
kau pergi meninggalkan diri ku
redhalah apa terjadi usahlah dikau kesali
mungkin ada rahmat yang tersembunyi ..

sekadar coretan dikala malam hari bersendiri dan ditemani 2 org malaikat yang sentiasa mencatat segala amalan. Subhanallah  :')




Tuesday, 3 December 2013

Smart Learning 2.0

assalamualaikum :)

hari nieh yuni nak bercerita sekit tentang smart learning 2.0
pada mulanye meeting jawantankuasa je ..
tgh bincang2 sekali abg hanz cakap nak buat program smart learning 2.0
dan program nie ayuni kne handle a.k.a pengarah program ...
mak aiiiiiiiii 
nak tercabut jantung habak hang ..

mula2 dah tolak tp abg hanz x layan je 
so nak x nak kne la jalankan tugas 
fuuuuhhhh ~
mcm2 dugaan datang ..
satu persatu sampai satu tahap yuni give up giler 
tapi alhamdulillah akhirnya berjaya juga sampai ke tahap ini
walaupun dlm menjayakan program nie mcm2 bende berlaku 
sehingga pertumpahan air mata lah 
tapi berjaya juga :)

thanx sgt2 pada jawatankuasa yang selalu bg kerjasama
semangat dan nasihat pada yuni yeeeee ...
sekarang yuni dh lalui dan rasai pengalaman itu
betapa seronoknya dan x terkata :)

TERIMA KASIH PADA SEMUANYAAAA !
TERIMA KASIH PADA YANG HADIR :)

bersama brother2 PSSCM UNISEL BJ

jawantankuasa yang banyak membantu ! tq so much much :)

Friday, 8 November 2013

kemahuan vs keperluan


jika Allah menghadirkan seseorang yang menghadiahkan air mata,
itu bererti Allah medidik kita untuk SABAR ...

jika kita tidak pernah mengusik kehidupan seseorang tapi dia melukai kita,
saatitu Allah mendidik kita untuk KUAT ...

jika Allah mempertemukan dengan seseoarng yang membuatkita tersenyum,
saat itu Allah mengajarkan kepada kita rasa SYUKUR ...

jika tanpa sebab seseorang hadir mengahina kita,
saat itu Allah mendidik kita untuk REDHA dan memacu diri kepada yang lebih baik ..

i asked for strongth
and Allah gave me difficulties to make me strong ...

i asked for wisdom 
and Allah gave me problem to solve ..

i asked for courage 
and Allah gave me obstacles to overcome ...

i asked for love 
and Allah gave me trouble people to help ...

i asked for favors 
and Allah gave me opportunities ...

"maybe i received nothing i wanted ......
but i received everything i needed ...." 


Monday, 8 July 2013

assalamualaikum..
ini adalah sekadar penulisan 
tiada kenemengana dengan orang lain
melainkan nasihat untuk diri sendiri :) 
dan renung2kan lah wahai teman 

tidak ada kebaikan dalam ucapan
kecuali dengan perbuatan..

tidak ada kebaikan dalam ilmu
kecuali dengan pengalaman..

tidak ada kebaikan dalam sedekah
kecuali dengan ketulusan..

tidak ada kebaikan dalam harta 
kecuali dengan dermawan..

tidak ada kebaikan dalam persahabatan
kecuali dengan kesetiaan..

tidak ada kebaikan dalam hidup
kecuali dengan mengumpulkan bekal..

opss ! selamat malam kawan2 .. 
bace doa sebelum tdo ye ...

Friday, 5 July 2013

INGATI DAKU :)

assalamualaikum ..

ingati daku 
seandainya aku lupa pada tuhan
diwaktu kelapangan dan kesibukan
dan juga kesenangan dan kesusahan

inagati daku zahir dan batinku dengan keislaman
jangan lupa pula pada aurat yang didedahkan
yang semakin singkat, tipis dan dijarangkan

ingati daku hakikatnya diri ini 
milik Yang Maha Kuasa
diserahkan jiwa dan raga
menjadi tumpuan hati buat segala-galanya

ingati daku
untuk menjadi seorang sahabat yang baik
cintakan kedamaian
kisah akhirat sebagai peringatan

ingati daku
untuk bercinta keranaNya
mengutamakan sifat seorang yang beriman
supaya menjadi benteng kukuh dari hasutan syaitan

sesungguhnya aku hanyalah insan yang lemah lagi kerdil
yang selalu melakukan kekilafan di muka bumi ini

Monday, 22 April 2013

exam time :)

assalamualaikum ...

halo ,halo, halo!!!!
huh ! exam sudah makin hampir . wah ketak lutut ..
kemalasan nk study lagi . hahahah ..

hari nieh yunie nk minx ampun dan maaf dr hujung rambut smpai hujung 
halal kn lah segala nye eh .. 
yunie hanye manusia biase yg sll melakukan kesalahan hope korg maaf kn eh ...
n yunie wish ludk kt semua yg akn menghadapi final exam ..
smoge dpt 4 flat eh ;)

my classmate .. luck for u all !

for my geng ! gud luck dear ! hope u can get 4 flat :)





for my sahabat dr PSSCM gud luck for u all .. yg nk practical gud luck eh .. jgn lupe kami kt UNISEL nieh sudah lah :P

for the last one to all my friends dari preschool club gud luck for malam inspirasi pendidikan n final .. 





Saturday, 23 March 2013

majlis tahlil !

assalamualaikum ..

hari khmis bru2 nieh persatuan yunie mengadakan kelas kerohanian ..
pengisian minggu nie adalah majlis tahilil ..
tapi mgg nie hanya kelas yuni je yang joint..
sbb ikut turn yang d ttp kn penyelia kelas ..
alhamdulillah semua bejalan dengan lancar ..


nie lah classmate yunie dalam persatuan :)
nie gang gegurl ..


we are family !